Časté otázky (FAQ)

 
 
 

Časté otázky (FAQ)

01. Ako prebieha skúšobná prevádzka e-shopu?
Po kliknutí na zelené tlačidlo "Vyskúšať ZDARMA", resp. "Vyskúšať revolučný e-shop ZDARMA", stačí len zadať Vašu e-mailovú adresu, na ktorú Vám zašleme prihlasovacie údaje k e-shopu. Zároveň tiež budete presmerovaný do novovytvoreného e-shopu v plnej verzii - balík PREMIUM, ktorý môžete bezplatne a nezáväzne testovať 15-dní. Počas tejto 15-dňovej skúšobnej prevádzky si môžete vybrať platený balík služieb Skvelý Shop, kliknutím na záložku "Objednať balík" v administrácii vpravo hore.
02. Ako si objednám balík Skvelý Shop?
Stačí len kliknúť na záložku "Objednať balík" v administrácii e-shopu vpravo hore. V zobrazenom okne si potom vyberiete balík, ktorý Vám vyhovuje spolu so subdoménou, na ktorej sa Váš e-shop bude zobrazovať. V prípade záujmu o platený balík si v ďalších krokoch zadáte fakturačné údaje a vyberiete si dobu predplatenia. Po odoslaní objednávky budete presmerovaní do Vášho e-shopu na Vami zvolenej subdoméne a na e-mail Vám prídu informácie k prihláseniu a podklady na úhradu plateného balíka.
03. Čo je v cene balíka Skvelý Shop?
1. kvalitný E-SHOP systém, ktorý nie je potrebné inštalovať ani konfigurovať
2. HOSTING – neobmedzený priestor na disku a neobmedzený prenos dát
3. VLASTNÁ DOMÉNA – e-shop môžete prevádzkovať na vašej doméne
4. NOVÉ FUNKCIE – neustály vývoj nových funkcií
5. PODPORA – zákaznícka podpora cez e-maily (všetky balíky), telefonicky alebo cez Skype (balík PREMIUM)
6. HLAVIČKA E-SHOPU – grafický návrh hlavičky Vášho e-shopu (balík PROFI a vyšší)
04. Aká je minimálna doba predplatenia balíka? Je možné platiť mesačne?
Mesačné platby neumožňujeme. Pri objednávke si môžete vybrať dobu predplatenia balíka služieb na 12 mes., resp. 6 mes.* Doba predplatenia balíka služieb začína plynúť vždy od 1. dňa po skončení 15-dňovej skúšobnej prevádzky, a to aj vtedy, ak bol balík služieb zaplatený v priebehu skúšobnej prevádzky. Na rozbehnutie e-shopu potrebujete najmenej pol roka, aj preto neponúkame kratšiu dobu predplatenia ako 6 mesiacov.
05. Akou formou je možné zaplatiť za balík Skvelý Shop?
Zaplatiť za balík Skvelý Shop môžete prevodom alebo vkladom na bankový účet, osobne v hotovosti v kancelárii spoločnosti alebo platbou cez PAYPAL.
06. Môžem prejsť počas doby predplatenia na vyšší balík Skvelý Shop?
Áno, prejsť na vyšší balík môžete kedykoľvek počas existujúcej doby predplatenia, doplatíte len alikvotnú časť z rozdielu ceny mesačných poplatkov medzi existujúcim a novým balíkom pre zostávajúcu dobu predplatenia.
07. Ponúkate aj partnerský program?
Áno, pre záujemcov o reselling systému Skvelý Shop ponúkame partnerský program so zaujímavými podmienkami. Odmena za odporúčanie je za prvú objednávku odporúčaného klienta a z každej obnovy, resp. vieme dohodnúť aj iné podmienky.
08. Môžem si objednať funkcie z vyššieho balíka, resp. rozšíriť existujúce?
Áno, ak máte záujem o niektorú z funkcií z vyššieho balíka je možné si ju za jednorazový aktivačný poplatok zakúpiť. V takom prípade nám napíšte e-mail pre bližšie informácie.
09. Musím si po skončení doby predplatenia povinne obnoviť e-shop?
Nie, akonáhle Vám skončí doba predplatenia môžete buď pokračovať v prenajímaní e-shopu aj naďalej, alebo môžete prenájom e-shopu ukončiť.
10. Môžem vo faktúre za platený balík Skvelý Shop použiť aj iný text?
Áno, v prípade potreby vieme upraviť text faktúry podľa Vašich požiadaviek.
11. Je možné do e-shopu doprogramovať chýbajúcu funkciu?
Možnosť doprogramovania závisí od Vašej požiadavky a je spoplatnená na základe analýzy a odhadu časovej náročnosti. V prípade záujmu o programovanie funkcií na mieru odporúčame osloviť spoločnosť CreativeShop (www.creativeshop.sk), ktorá ponúka rovnaký systém (administračné rozhranie) ako Skvelý Shop – avšak pri jednorazovej platbe a šitý na mieru pre každého zákazníka. Custom programovanie funkcií presne podľa potrieb zákazníka je súčasťou každého riešenia CreativeShop.
12. Je možné v šablóne upraviť pozadie, fonty či iné grafické súčasti?
Aj drobné úpravy dizajnu zabezpečuje naša spoločnosť, keďže by sa tým mohol narušiť koncept zobrazovania e-shopu ako aj jeho dizajnový súlad. Nesprávnym zásahom by sa nemusel váš e-shop korektne zobrazovať pod rozličnými prehliadačmi (IE, Firefox, Chrome, Safari a Opera). V závislosti od vybraného plateného balíka vieme pre Vás za menší poplatok zrealizovať výmenu obrázka pozadia, zmenu farieb pozadia, textov na stránke a pod.
13. Ako si sám zmením hlavičku e-shopu?
Kedykoľvek si môžete zmeniť hlavičku e-shopu, zmeniť veľkosť, umiestnenie a farbu nadpisu a sloganu e-shopu. Hlavičku e-shopu si môžete zmeniť v záložke OBSAH po kliknutí na vrchnú časť, následne si nový obrázok hlavičky nahráte cez tlačidlo „Nahrať nový obrázok hlavičky“ - rozmer hlavičky je 940x200 px, typ súboru by mal byť .jpg a názov súboru vrátane prípony napísaný malými písmenami, bez diakritiky, medzier a podčiarkovníkov. Pre určité šablóny možnosť vytvorenia hlavičky nie je možná, ide o šablóny manager, template01, template05, template08, template09, template10, template11.
14. Koľko stojí dizajn na mieru?
Cena dizajnu na mieru závisí od Vašich požiadaviek a náročnosti na spracovanie. Kompletný dizajnový návrh zahŕňa dizajn úvodnej stránky, dizajn zobrazovania všetkých typov modulov, dizajn zoznamu produktov a dizajn detailu produktu. Cena dizajnu obsahuje grafický návrh od nášho grafika, ktorý sa po odsúhlasení implementuje na webové stránky (príprava CSS a zodpovedajúcich kódov). Na záver sa celý dizajn ešte optimalizuje pre nasledovné prehliadače: IE, Firefox, Chrome, Safari. Celý tento proces trvá od 2 do 6 týždňov. Ukážky dizajnov na mieru si môžete pozrieť v časti Referencie.
15. Čo potrebujem k návrhu hlavičky e-shopu, ktorú mám v cene balíka?
Ideálne je poslať čo najviac údajov a podkladov ako napr. obrázky, texty, slogan, veľkosť a typ písma, prípadne aj linku na nejaké stránky odkiaľ čerpáte inšpiráciu. Tiež treba poslať čo najdetailnejší popis, ako si tú hlavičku predstavujete - kde má byť čo umiestnené atď. Na základe Vašich podkladov Vám grafik pripraví návrh hlavičky, ktorý je možné ešte upravovať podľa Vašich predstáv. Pre určité šablóny, ale možnosť vytvorenia zdarma hlavičky nie je možná, ide o šablóny manager, template01, template05, template08, template09, template10, template11. Vytvorenie hlavičky pre uvedené šablóny je však možné za menší poplatok, v závislosti od rozsahu dizajnových úprav hlavičky a nadväzujúceho pozadia.
16. Môžem použiť vlastnú doménu pre e-shop?
Áno, ak už máte registrovanú vlastnú doménu Váš e-shop na ňu presmerujeme a to hneď, ako budete mať pripravený e-shop na zverejnenie. Stačí len poslať prihlasovacie údaje so zmeneným heslom do webhostingovej spoločnosti, kde máte registrovanú doménu. Po zrealizovaní potrebných nastavení z našej strany si potom heslo zmeníte naspať. Po presunutí sa Váš e-shop zobrazí priamo na Vašej doméne. S potrebnými nastaveniami Vám radi pomôžeme.
17. Ako si zaregistrovať vlastnú doménu (www.VASADOMENA.sk)?
Ak doménu ešte nevlastníte, odporúčame ju registrovať u spoločnosti Websupport.sk. POSTUP (rovnako urobte, ak chcete zmeniť registrátora):
1. Kliknúť na http://websupport.sk/objednavka a overiť, či je Vaša doména voľná.
2. Ak je voľná, potom pre Hosting zvoľte možnosť "Iba registrácia domény".
18. Ako presmerujem vlastnú doménu od Websupport, Yegon, Active24, Forpsi?
Stačí nám len poslať prístupové údaje do administračného rozhrania s dočasne zmeneným heslom. Po nastavení všetkých parametrov na našej strane by ste si potom zmenili heslo naspať na pôvodné.
19. Ako presmerujem vlastnú doménu od iných registrátorov domén (WebHouse, atď)?
Ak ste si registrovali doménu u iného registrátora než Websupport, Yegon alebo Active24, stačí len poslať nižšie uvedený e-mail na kontaktnú e-mailovú adresu Vášho registrátora (niektoré spoločnosti majú túto službu presmerovania spoplatnenú). Po nastavení presmerovania zo strany Vášho registrátora nám napíšte e-mail, aby sme presmerovanie dokončili aj na našej strane.
Text e-mailu registrátorovi:
20. Ako presmerujem viac domén na jednu hlavnú, na ktorej mám e-shop?
Duplicitné adresy e-shopu nie sú povolené (nie je vhodné mať na 2 doménach rovnaký obsah). Presmerovanie „prázdnej“ domény na inú doménu je však v poriadku. Ak vlastníte viac domén a chcete ich presmerovať na jednu hlavnú, napíšte nám e-mail. S potrebnými nastaveniami Vám radi pomôžeme. V cene plateného balíka Skvelý Shop je 1 základné presmerovanie (Váš e-shop na Vašu hlavnú doménu), všetky ďalšie presmerovania sú spoplatnené.

Dobrý deň,
týmto Vás žiadam o zmenu A DNS záznamov pre moju doménu - www.VASADOMENA.sk
--------------------------------------------------------------------
DNS A záznamy:
"vasadomena.sk" nasmerovať na IP adresu: "195.210.28.28"
"*.vasadomena.sk" nasmerovať na IP adresu: "195.210.28.28"
--------------------------------------------------------------------

21. Prečo sa mi nezobrazuje po presmerovaní môj e-shop na mojej doméne?
Presmerovanie domén ako aj presun domén sú často časovo náročné kvôli aktualizácií doménových záznamov. Treba tiež skúsiť v príkazovom riadku Windows spustiť tento príkaz: „ipconfig /flushdns“ na vyčistenie DNS záznamov z pamäti počítača (niektoré siete si to však vyčistia až po pár dňoch aj napriek tomu, že tento príkaz okamžite spustíte; v takom prípade treba počkať, kým to pôjde korektne, prípadne to pozrieť na inom počítači, či sa zmeny prejavili).
22. Ponúkate aj e-mailové kontá k e-shopu?
Pre predplatené e-shopy ponúkame v cene hostingu len poradenstvo k nastaveniu e-mailových kônt. Až 10 bezplatných e-mailových kônt môžete získať cez Google Apps. Ďalšia možnosť je potom zakúpenie e-mailov cez správcu Vašej domény. Ak ešte nemáte vybraného registrátora Vašej domény, odporúčame spoločnosť Websupport.
23. Je možné mať e-shop na viacerých doménach a v jazykových mutáciách?
Áno, náš systém umožňuje v jednom administračnom rozhraní zároveň spravovať multidoménové e-shopy vrátane jazyka a meny príslušnej krajiny (SK, CZ, EN, DE, HU, PL - v prípade záujmu vieme zabezpečiť aj iný jazyk). Dá sa však priplatiť k nižším balíkom (PROFI, PREMIUM). Administráciu e-shopu zatiaľ ponúkame v jazykoch SK, CZ a EN.
24. Čo všetko si môžem nastaviť v e-shope pre lepšie SEO?
V systéme si viete nastaviť až 7 rôznych oblastí, ktoré Vám môžu zabezpečiť vo veľmi krátkom čase popredné miesta vo vyhľadávačoch ako je napr. Google.

1. záložka Nastavenie -> Globálne : treba správne nastaviť Názov stránky, Meta kľúčové slová pre stránku a Meta popis pre stránku
2. záložka Obsah: treba vhodne napísať úvodný článok
3. záložka Obsah: treba správne zvoliť kategórie a menu položky a vyplniť ich čitateľné URL adresy
4. záložka Produkty: treba správne zvoliť názov produktu a vhodne vyplniť krátky a detailný popis
5. záložka Obsah -> Mapa stránok: treba upraviť Názov stránky, Meta kľúčové slová pre stránku a Meta popis pre stránku pre jednotlivé podstránky

Ďalšie 2 oblasti ako aj detailný návod ako presne si nastaviť svoj e-shop je súčasťou plateného SEO školenia, ktoré je v cene balíka VIP. Pre ostatné balíky je to za príplatok.
25. Čo všetko obsahuje platené SEO školenie?
Školenie o dĺžke cca. 1,5 - 2 hod. obsahuje detailné SEO informácie čo a ako presne nastaviť v e-shope, aby bol maximálne optimalizovaný pre prehliadače, a tiež našu kontrolu po dokončení SEO nastavení z Vašej strany. Školenie prebieha v priestoroch kancelárie spoločnosti alebo cez Skype so zdieľaním obrazovky. Pozostáva z 2 častí:
- 15 min. teoretický úvod k SEO (Search Engine Optimalization) pre Váš e-shop
- 60-100 min. nastavenie 7 kľúčových oblastí ku SEO a odborné poradenstvo ku výberu vhodných kľúčových slov pre Váš e-shop

Súčasťou školenia je aj umiestnenie Vašej stránky do referencií, čím získate kvalitný odkaz zo stránok s PageRankom 5, vďaka čomu viete veľmi rýchlo získať vlastný PR 2-4. Vysoký PR umožňuje zobrazenie Vašej stránky vyššie vo vyhľadávačoch, čím ušetríte peniaze, ktoré by ste investovali do Google Adwords pre platenú reklamu PPC.

E-shopy, ktoré absolvovali SEO školenie a nastavenie e-shopu potvrdzujú, že kvalitné nastavenie e-shopu je rozhodujúce pre lepšie umiestnenie na Google či v iných vyhľadávačoch.
26. Môžem hromadne importovať údaje k produktom?
Hromadne viete importovať nasledujúce údaje o produktoch: Kód produktu, Názov produktu, Výrobca, Cena produktu bez DPH, Cena produktu s DPH, Bežná cena bez DPH, Bežná cena s DPH, Krátky popis, Popis produktu, Na sklade, Hmotnosť, Zverejniť produkt, Nákupná cena bez DPH, EAN kód, Dostupnosť (textovú alebo zadaním obrázka).

Naviac viete ešte importovať viaceré kategórie a podkategórie produktov a obrázky k produktom.

1. Na importovanie údajov o produkte potrebujete súbor CSV, ktorý si veľmi jednoducho vytvoríte exportom cez "Save as / Uložiť ako" z XLS súboru v MS OFFICE alebo z XLS / ODS súboru v OpenOffice.
2. Tento súbor CSV si otvoríte v záložke Produkty -> Import produktov -> Nahrať CSV súbor.
3. V prípade, ak sa po načítaní súboru zle zobrazí diakritika alebo vnútorné údaje, skúste v možnostiach nižšie na stránke "Zmeniť kódovanie:" alebo "Zmeniť oddeľovač CSV:" a Váš CSV súbor sa znovu načíta.
4. Pre správne načítanie CSV súboru je dôležité, aby prvý a posledný stĺpec CSV súboru mal vyplnené všetky riadky (ak nemá tak ako prvý, resp. posledný stĺpec dajte taký, ktorý tieto údaje má vyplnené všetky).
5. Ak sa dáta zobrazujú správne tak si treba vybrať či chcete pridať produkty (prvý import, resp. pridanie nových produktov k už existujúcim) alebo chcete aktualizovať už existujúce produkty (upravia sa vybrané položky už existujúcich produktov, napr. ceny, pridanie obrázkov a pod.)
6. Pre vykonanie importu je potrebné nastaviť aspoň 2 stĺpce, kedy stĺpec z Vášho CSV súboru priradíte pod správnu položku produktu vo Vašom e-shope. Vždy je dôležité vybrať aspoň kód produktu, ktorý je unikátny údaj a ktorý sa používa na "spárovanie dát“.
7. Ak pre produkty importujete aj kategórie, importované kategórie sa vytvoria ako hlavné kategórie, ktoré následne v záložke OBSAH viete presúvať medzi sebou, resp. zmeniť ich na podkategórie. Preto treba mať vytvorené unikátne názvy kategórií (nie rovnaké). Ak by ste mali podkategóriu, ktorá sa používa viackrát pod hlavnou kategóriou (napr. Vane -> Ravak a potom Sprchy -> Ravak) tak si tu druhú rovnakú podkategóriu zmeňte na napr. "Ravak1", neskôr si ju v záložke OBSAH presuniete kde potrebujete a tiež ju premenujete naspäť na "Ravak".
8. Ak importujete aj fotografie, prečítajte si detailný postup v samostatnej sekcii.

Poznámky k importu:
1. Položka "krátky popis" môže obsahovať len 250 znakov, všetky znaky naviac nebudú importované.
2. Nevyplnený (prázdny) údaj v položke záznamu sa neimportuje, číselná hodnota "0" sa importuje ako "0".
3. V prípade, ak existuje rovnaký kód produktu vo viacerých záznamoch, pri prvom importe sa importuje len prvý záznam s rovnakým kódom produktu, v prípade aktualizácie existujúceho produktu sa importujú údaje vybraných položiek tak ako sú uvedené v poslednom zázname s rovnakým kódom produktu.
4. Ak sa súbežne importujú položky "cena/bežná cena bez DPH" a "cena/bežná cena s DPH", pre potreby importu sa vychádza len z položky "cena/bežná cena bez DPH", z ktorej sa vypočíta hodnota aj pre položku "cena/bežná cena s DPH.
5. Ak importujete položku, kde je stav "ano-nie" (napr. zverejniť produkt), ako "áno" sa chápu tieto zadané hodnoty: "y, Y, ano, áno, Ano, Áno, 1"
6. Ak chcete nejaké stĺpce v CSV súbore zlúčiť (napr. pridať do názvu produktu jeho kód), použite na to v MS Excel alebo OpenOffice funkciu "CONCATENATE", napr. "=CONCATENATE(B2; ;A2)", pričom B2, A2 sú prvé záznamy, ktoré chcete spojiť, medzi ";" je jedna prázdna medzera, ktorá oddeľuje spojený obsah bunky B2 a A2.
27. Môžem hromadne importovať aj obrázky k produktom?
Áno, náš systém podporuje aj hromadný import obrázkov produktov.

Obrázky produktu pre import môžu byť len s príponou ".jpg" a celý názov obrázka by mal byť vrátane prípony napísaný malými písmenami, bez podčiarkovníkov a medzier v názve obrázka (pomlčky v názve sú ok). Ak importujete fotografie, ktoré u Vás na disku nie sú v adresárovej štruktúre, tak ich hromadne nahrajte ako samostatné súbory cez Správu súborov (v časti Nástroje) do adresára "import". Dajte si POZOR, aby ste nahrávali len samotné obrázky a nie iné typy súborov - .doc, .html, a pod. Ak sa fotografie nachádzajú v štruktúre adresárov, celú štruktúru (ale len so samotnými fotkami) zozipujte ako ".zip" a nahrajte do adresára "import", pričom ale použite jednoduché nahrávanie, ktoré sa nachádza pod tlačidlom "Vyhľadať súbory". Ak používate obrázky zozipované v ZIP, tak v adresári "import" nemôže byť žiaden ďalší súbor okrem súboru ZIP určeného na importovanie, takisto nemôžete v adresári "import" vytvárať ďalšie podadresáre.

Pri importovaní potom v CSV súbore pre obrázky, ktoré budú použité ako hlavné obrázky, nastavte stĺpec "hlavný obrázok". Pre doplňujúce obrázky k danému produktu potom ako názov stĺpcu vyberte "ďalšie obrázky". Tieto "ďalšie obrázky" môžete vybrať pre neobmedzený počet stĺpcov CSV súbora. Fotky, ktoré sú priamo nahraté v adresári "import", potom v CSV súbore v príslušnom stĺpci uveďte ako "obrazok1.jpg". Pre fotky, ktoré sú importované aj s adresárovou štruktúrou potom v CSV súbore v príslušnom stĺpci uveďte ako "/adresar1/adresar2/obrazok1.jpg".

http://www.skvelyshop.sk/administrator/index2.php?option=com_content&sectionid=0&task=edit&hidemainmenu=1&id=39 Pred spustením importu fotografií musíte označiť v CSV súbore okrem stĺpcov pre obrázky aj stĺpec s kódom produktov, čím sa dané obrázky priradia ku konkrétnym produktom.

Import obrázkov je možné robiť buď ako pridanie nových produktov, alebo aktualizácia existujúcich produktov podľa kódu produktu. Odporúčame ten druhý spôsob, kde si najprv importujete dáta k produktom. Potom v druhom kroku si importujete aj obrázky produktov. Po spustení importu sa nahraté obrázky budú kopírovať, preto tento proces bude chvíľu trvať.


28. Je možný aj automatický import?
Nie, systém umožňuje len manuálny import produktov z CSV súbora. Tento import si však viete kedykoľvek spustiť v záložke Produkty. Ak by ste mali záujem o automatický import (resp. aktualizáciu), odporúčame spoločnosť CreativeShop (www.creativeshop.sk), ktorá ponúka rovnaký systém (administračné rozhranie) ako Skvelý Shop, no naviac umožňuje aj doprogramovanie funkcií a vytvorenie dizajnu e-shopu presne podľa požiadaviek klienta.


29. Čo mám robiť ak sa mi niečo nezobrazuje správne?
Ak sa jedná o evidentnú chybu systému alebo dizajnu, treba nám to oznámiť v administrácii vpravo hore cez sekciu „Nástroje“ vyplnením formulára „Nahlásenie zistenej chyby“. Často sa chyba prejavuje použitím neaktuálneho internetového prehliadača, preto odporúčame jeho pravidelnú aktualizáciu. Systém podporuje hlavne posledné verzie prehliadačov Firefox, Chrome, Safari a Internet Explorer.
30. Ako si nastavím XML export pre cenové porovnávače?
Ak máte v cene balíka aj XML export pre cenové porovnávače (Heureka.sk, Najnakup.sk, Pricemania.sk a iné), nastavíte si ho v záložke Marketing -> Export pre cenové portály - porovnávače cien. V prípade, že v cene balíka XML export pre porovnávače nemáte alebo chcete pridať XML exporty pre ďalšie porovnávače cien, kontaktujte nás pre bližšie informácie.

Po kliknutí na tlačidlo "Správa exportov pre cenové portály" si aktivujete zodpovedajúce množstvo XML exportov. Úvodnú aktiváciu exportov cenových portálov si dobre premyslite, keďže zmeny exportov na iné porovnávače sú spoplatnené.

Nasleduje výber kategórií, ktorých produkty budú do portálov exportované. V časti Kategórie si jednoduchým kliknutím označíte (resp. odznačíte) tie kategórie, ktorých produkty sa majú exportovať. Potom si v časti Správa portálov pre označené kategórie vyberiete 1 alebo viac cenových portálov a kliknete na tlačidlo "Aktivovať zvolené kategórie pre vybrané portály". Pre rôzne cenové portály môžete tiež exportovať rôzne produkty, a to priradením vybraných kategórií ku vybraným portálom.

Po dokončení priradenia produktov, ktoré sa majú exportovať sa zobrazia za názvom cenového portálu 3 ikonky:
1. "reťaz" pre skopírovanie URL linky pre porovnávač (z tejto linky sú čítané dáta pre porovnávač, túto linku odovzdávate pri registrácii do porovnávača)
2. "lupa" pre zobrazenie exportovaných XML / ZIP dát
3. "otočená šípka" pre opätovné vygenerovanie XML / ZIP dát

Systém vykonáva generovanie dát automaticky o 04:00 hod. ráno a cenové portály ich načítavajú spravidla raz denne okolo 09:00 hod.

Cenové portály podporujú štandardne iba XML súbor, no niektoré aj lepší ZIP súbor, v ktorom je zazipovaný XML súbor. URL linka, ktorú uvediete v cenovom portáli, je teda URL adresa na XML alebo ZIP súbor s Vašim exportom (ikonka "reťaze").

Pre úplne dokončenie nastavenia exportov pre porovnávače, je potrebné tiež nastaviť pre všetky Vaše existujúce produkty dostupnosť ako aj dostupnosť v dňoch pre potreby niektorých porovnávačov. Nastavíte si ich v záložke Produkty pri úprave produktu v časti Nastavenia produktu -> Dodacia lehota, kde si postupne zvolíte všetky dostupnosti a pri ich úprave tam zadáte číslo reprezentujúce počet dní do políčka pred "- dostupnosť v dňoch pre cenové portály".
31. Ako si vytvorím atribúty produktov, napr. rôzne veľkosti S,M,L..?
V prvom kroku si treba vytvoriť samotné atribúty (Veľkosť, Farba, atď) a jednotlivé položky atribútov (S, M, L, príp. biela, modrá) v sekcii Nastavenia -> Produkty -> Správa atribútov -> Zobraziť zoznam atribútov. Atribúty a ich položky vytvoríte cez tlačidlá "+" v krúžku.

Tieto vytvorené atribúty potom môžete v záložke Produkty v pridaní alebo úprave produktu v časti Nastavenia produktu -> Varianty produktu následne kombinovať do ľubovoľného počtu kombinácií. Každý výber atribútu a jeho položky, resp. každá kombinácia viacerých atribútov a ich položiek môže mať vlastnú cenu, počet ks na sklade a vlastnú dostupnosť. Výber atribútu a jeho položky, resp. ďalšiu novú kombináciu viacerých atribútov vytvoríte cez tlačidlo "+" v krúžku.

Pre kombináciu atribútov (Veľkosť S + Farba biela) stačí po pridaní jedného atribútu a jeho položky v tom istom riadku zvoliť ešte další atribút s jeho položkou - tiež v tom istom riadku, čím vznikne kombinácia 2 atribútov. Takto si viete nakombinovať neobmedzený počet atribútov (Tričko páske Adidas + velkosť M + farba modrá + strih slim + bez potlače).

Pre urýchlenie práce sme doprogramovali hromadné nastavenie atribútov. Stačí si len vyfiltrovať a označiť tie produkty, pre ktoré chcete hromadne zmeniť, resp. nastaviť kombinácie atribútov. Potom kliknete na tlačidlo "Zmeniť atribúty". Výber atribútu a jeho položky, resp. ďalšiu novú kombináciu viacerých atribútov a ich položiek vytvoríte cez tlačidlo "+" v krúžku. Po kliknutí na tlačidlo "Uložiť" sa pre vybraté produkty nastavia zvolené atribúty a ich položky.
32. Ako vložiť Youtube video do e-shopu?
Na stránke Youtube pod samotným videom kliknete na tlačidlo "Share/Zdieľať" a potom na tlačidlo "Embed/Vložiť". Podľa toho, kde v e-shope chcete vytvoriť odkaz na video, zadajte v spodnej časti možnosti videa v položke "Custom/Vlastné" hodnotu "550" pre umiestnenie videa v strede e-shopu (napr. v článku) alebo "150-160" podľa Vášho dizajnu pre umiestnenie videa v užšom stĺpci ľavej alebo pravej časti e-shopu. Následne si označíte cez CTRL-A a skopírujte cez CTRL-C vygenerovaný kód videa, ktorý začína textom "iframe…".

V administrácií e-shou si v záložke OBSAH myšou presuniete zo Zásobníka nepoužitých modulov nový modul Vlastný text tam, kde chcete mať zobrazené video. Potom kliknete na telo tohto modulu, čím sa dostanete do editačného módu. Tam následne kliknete na tlačidlo "Source/Zdroj", potom kliknete na textovú časť, kde stlačíte CTRL-A a následne CTRL-V, čím tam vložíte skopírovaný kód videa. Na záver už len kliknete na tlačidlo "Uložiť".

Pre umiestnenie videa do článku si najprv otvoríte úpravu článku, a potom kliknete na tlačidlo "Source/Zdroj". Ak už máte v článku nejaký text, tak video vložte cez CTRL-V medzi html znaky, ktoré oddeľujú jednotlivé paragrafy v článku. Po vložení kódu videa kliknete na tlačidlo "Uložiť".


 
 

Máte záujem o viac
informácií?

Radi pre Vás vytvoríme profesionálny e-shop na mieru:

Vyžiadajte si ponuku! Meno: E-mail: Telefón:
Nechajte si zaslať
cenovú ponuku
Po obdržaní a analýze Vašich požiadaviek pre Vás radi navrhneme optimálne riešenie a v krátkom čase Vám zašleme cenovú ponuku šitú na mieru.
Získajte profesionálny internetový obchod Keď Vás ponuka zaujme, náš tím pre Vás navrhne a vytvorí úspešný internetový obchod s atraktívnym dizajnom a množstvom skvelých funkcií.